Vi befinner oss vid gränsen till ett finansiellt paradigmskifte, från kontanter till digitala valutor. Till detta lägger vi den snabba utvecklingen av digitala tillgångar och AI-teknologi. I detta snabbt föränderliga landskap är det viktigt att vi, både som entreprenörer och privatpersoner, förstår vad dessa nya förändringar innebär.
I slutändan strävar vi alla efter att genom vårt dagliga arbete få möjligheten att göra val som överensstämmer med våra livsvisioner. Frågan är om vi har inre begränsningar som hindrar oss från att anamma nya fenomen som vi inte fullt ut förstår.
Det är fascinerande hur många människor jag möter som är ovilliga att lära sig en av de mest värdefulla färdigheterna för entreprenörer, nämligen förmågan att snabbt anpassa sig till förändringar och den nya verkligheten. Jag har sett grundare bli bittra och utbrända eftersom de inte vill lära sig eller integrera människor som besitter dessa färdigheter.
Jag har hört att "pengar och framgång flödar som all annan energi och att med rätt inställning attraherar du det med rätt tro och fokus".
Jag är osäker på om jag kan acceptera den förenklade uppfattningen, det kan ha tagits ur sitt sammanhang. Oavsett krävs det fler pusselbitar för att uppnå framgång.
Som entreprenör måste du övervinna eventuella inre begränsningar när det gäller att anamma nya tekniker, processer och även din riskanalys.
Det är ett faktum att AI är här för att stanna, och en ny era håller på att ta form.
Njut av det och låt oss omfamna framtiden!
Den här sidan har inget kommersiellt syfte, därav inga fält för kommentarer eller kontakt
SKRIVER OM ENTREPRENÖRSKAP, LEDARSKAP & BETEENDEMÖNSTRETS HOLOGRAM
EST. 2009
Innehållet som anges här kan inte visas på grund av dina aktuella cookie-inställningar.
Denna webbplats kan erbjuda innehåll eller funktionalitet som tillhandahålls av tredje part på eget ansvar. Dessa tredje parter kan ställa in sina egna cookies, t.ex. för att spåra användaraktivitet eller för att anpassa och optimera sina erbjudanden.
Denna webbplats använder cookies för att ge besökarna en optimal användarupplevelse. Vissa tredjepartsinnehåll visas endast om "Tredjepartsinnehåll" är aktiverat.